Een wereld zonder honger, het kan wél.

Doe mee als bedrijf.

Wil jij als bedrijf een goed doel steunen en een actieve bijdrage leveren aan een wereld zonder honger? Onmisbaar zijn de investeerders die samen met ons optrekken naar SDG2: Zero Hunger. Tientallen ondernemers en bedrijven doen al mee. Zij koppelen bijvoorbeeld een product aan The Hunger Project, zijn lid zijn van onze investeerdersnetweren of investeren in een eigen project. Samen krijgen we veel voor elkaar, op weg naar een wereld die werkt voor iedereen. Doe je mee?

Financier voor grote social impact een volledig programma. Zoals de 8-jarige ontwikkeling van een Afrikaans gebied. Of de 5-jarige training van vrouwelijke dorpsraadsleden in een Indiaas district.
Investeer vanaf 50.000 euro per jaar en committeer je voor een aantal jaar. In overleg bestemmen we jouw investering voor een programma en land.

Investeer tot 50.000 euro, eenmalig of meerjarig. We besteden dit flexibele bedrag waar het op dat moment het grootste verschil maakt voor het einde van honger.

Vanaf 10.000 euro per jaar voor 5 jaar word je lid van het gloednieuwe Game Changers netwerk: een groep van ondernemers en bedrijven dat duurzaam investeert in mens, dier en natuur in Mozambique. 

Voor 5.000 euro per jaar voor 5 jaar word je lid van Odisha’s 100: het inspirerende netwerk dat zich sterk maakt voor vrouwelijk leiders in de staat Odisha in India.

Als partner investeer je een percentage van je jaarlijkse omzet of winst. Of je koppelt de opbrengst van een dienst of product aan The Hunger Project.

 Via ondernemersnetwerk Katakle ontmoet je gelijkgestemden en investeer je 10.000 euro per jaar in het einde van honger in het West-Afrikaanse Benin.

 Via ondernemersnetwerk Katakle ontmoet je gelijkgestemden en investeer je 10.000 euro per jaar in het einde van honger in het West-Afrikaanse Benin.

Als partner investeer je een percentage van je jaarlijkse omzet of winst. Of je koppelt de opbrengst van een dienst of product aan The Hunger Project.

INVESTEERDER

“Wij sluiten wij aan bij een lopend project in Ghana, dat de financiering miste om het af te ronden. Het doel is dat Adomfe over 3 jaar zelfredzaam is. Ik hoop dat meer bedrijven dit soort initiatieven zullen omarmen.”

Bernd Postma
Directeur Delicia.

Ondernemers en bedrijven kiezen ervoor om The Hunger Project als goed doel te steunen vanwege onze effectieve aanpak en focus op zelfredzaamheid, ondernemerschap en de ontwikkeling van complete gemeenschappen. Zo draag je via The Hunger Project bij aan de SDG’s, met blijvend resultaat. Lees hieronder waarom ondernemers meedoen.

5 redenen waarom ondernemers The Hunger Project als goed doel steunen met hun bedrijf.

  1. Giving-back: je maakt werk van duurzaamheid en investeert in de wereld; met een ondernemende aanpak met duidelijke afspraken en blijvende resultaten.
  2. Bijdragen aan de Sustainable Development Goals: via The Hunger Project investeer je niet alleen in SDG2 (zero hunger); maar via onze geïntegreerde aanpak draag je uiteindelijk bij aan meerdere van de 17 doelen.
  3. Social impact: je wordt onderdeel van een krachtig verhaal over wat mensen in een schijnbaar uitzichtloze situatie voor elkaar kunnen krijgen.
  4. Partnerschap uitdragen: onder voorwaarden kun je het partnerschap met The Hunger Project actief communiceren naar je klanten, relaties en medewerkers.
  5. Netwerk: je bent onderdeel van ons ondernemersnetwerk, met gelijkgestemde ondernemers.

De relaties met onze investeerders zijn persoonlijk en open. We vinden transparantie en langdurige betrokkenheid belangrijk. We houden je goed en eerlijk op de hoogte van de voortgang en ontwikkelingen, bijvoorbeeld via rapportages en evenementen. We denken graag met je mee, bijvoorbeeld over hoe je ons partnerschap kunt uitdragen naar je stakeholders. We brengen je in contact met andere investeerders in ons netwerk. En we bieden je graag de kans om de levenslange impact van jouw investering te zien, via een investeerdersreis. Mogelijkheden te over, we bespreken ze graag.

In deze global village ligt de hele wereld binnen handbereik. Maatschappelijk betrokken bedrijven kijken over nationale grenzen en meer en meer bedrijven pakken hun rol en steunen de SDG’s. De global goals vinden niet alleen hun plek in CSR-beleid, maar ook in bedrijfsstrategieën, aanbestedingen en rapportages. Zo brengen steeds meer bedrijven hun business activiteiten in lijn met de SDG’s – voor zichzelf, hun klanten, medewerkers en de wereld. Je kunt als bedrijf op verschillende manieren met de SDG’s aan de slag. Middels een samenwerking met The Hunger Project investeer je niet alleen in SDG2 (zero hunger); maar via onze geïntegreerde aanpak draag je uiteindelijk bij aan meerdere van de 17 doelen.

Woorden doen er toe. Daarom noemen wij mensen die ons werk steunen geen donateurs, maar investeerders. Niet omdat je een financieel rendement terugkrijgt. Maar wel omdat jouw investering in ons werk een sociaal rendement oplevert: maatschappelijke impact. Je bent daarmee dan ook aandeelhouder van ons resultaat.

Voor ons neigt de term ‘donateur’ iets teveel naar liefdadigheid en afhankelijkheid. En dat is per definitie wat wij niet willen. Omdat wij een gelijkwaardige samenwerkingsrelatie zien tussen mensen met honger die zelf hun situatie verbeteren, het team van The Hunger Project én diegenen die dit werk financieel mogelijk maken.

INVESTEERDER

“The Hunger Project mobiliseert mensen om zelf in actie te komen. De drive moet echt uit henzelf komen. Eigenlijk hetzelfde als ondernemen.”

Charlotte, Joris en Barbara Zandbergen
Zandbergen World's Finest Meat. En partner van The New Plant, producent van Beyond Meat.

Annemarie de Groot-Bakker komt graag met je in contact. Nodig haar vooral uit voor een (digitale) kop koffie en een goed gesprek:

Annemarie-de-Groot-Bakker-The-Hunger-Project

Stuur Annemarie een terugbelverzoek.


Wat zijn jouw contactgegevens?*


Heb je een specifieke vraag?

Geen zorgen, we gebruiken je gegevens écht alleen om eenmalig jouw vraag te beantwoorden.

* Verplichte velden

Investeer in een wereld zonder honger.