Cérélia en The Hunger Project.
Cérélia is sinds 2015 lid van investeerdersnetwerk Katakle. Het bedrijf produceert pannenkoeken en poffertjes, en levert koelvers deeg aan retailers en foodservice klanten over de hele wereld. Het bedrijf is internationaal groeiend en exporteert naar 150 landen wereldwijd. CEO Walter Kluit vertelt over zijn betrokkenheid bij The Hunger Project.
Lokale focus.
“Carel van Bemmelen introduceerde mij bij The Hunger Project. Ik ben ingestapt omdat de leefomstandigheden in Afrika verbeterd moeten worden. Eenmalig geven helpt niet, een duurzame voedingsvoorziening, dát is belangrijk. Door mensen lokaal op te leiden en ze zelf een betere leef- en werkomgeving te laten ontwikkelen krijgen ze een menswaardig bestaan. Die lokale focus, dat vind ik het mooie aan The Hunger Project.
Een missie.
Wij maken bij Cérélia voeding, we produceren zogeheten convenience producten: deegwaren, verse pannenkoeken en poffertjes. Producten om het mensen makkelijk te maken. Onze link is dat we, samen met The Hunger Project, een missie hebben: zero hunger in 2030.
Social impact.
Ik denk dat je door te investeren in The Hunger Project een beter besef hebt van hoe goed we het hier hebben. Ons hele bedrijf leest over The Hunger Project en is bekend met het werk, en daarmee vergroten we het zelfbewustzijn. We mogen blij zijn dat we een bijdrage kunnen leveren aan betere omstandigheden in Afrika.
Tekst loopt door onder de foto.
Een duurzame voedselvoorziening, dát is belangrijk
INVESTEERDER
"Als je als bedrijf impact kunt maken in de landen waar dat hard nodig is moet je dat doen."
Walter Kluit
CEO Cérélia
INVESTEERDER
Zelfbewustzijn.
Ik roep andere bedrijven op om ook mee te doen, omdat de maatschappij individualistischer wordt. We kunnen dit niet overlaten aan overheden, bedrijven moeten verantwoordelijkheid nemen om bij te dragen, juist nu. Twintig jaar geleden runde je je toko en that was it. Maar nu is het de verantwoording van de bedrijven, en vergroot je daarmee direct het zelfbewustzijn van je personeel. Als je als bedrijf impact kunt maken in de landen waar dat hard nodig is moet je dat doen.”
Investeer ook in het einde van honger.